lördag 9 maj 2009

Otur

Som jag skrev i det förra inlägget så har bilen krånglat lite med vattennivån på sistone. Efter att jag kört till stranden igår tog den dock steget fullt ut och vägrade hålla vattnet över huvud taget. Det fick därför bli ett zilljonte besök hos mekanikern, som misstänker att vattenpumpen behöver bytas ut. Ganska lättfixat och billigt skulle det bli i alla fall, som tur är.

Men det var inte slut på oturligheterna där. Jag hade vid tillfället lånat en av Davids hammabyggda surfbrädor och var förstås jätterädd för att jag skulle ha sönder den, särskilt som det är den bräda som hans tjej har lagt ner absolut mest tid på att göra en jättesnygg målning på. Så, vad händer? Jag paddlar ut och hinner inte vara ute mer än några minuter innan jag ramlar med brädan bakom mig, vilket resulterar att den kom farande bakifrån och träffar mig i huvudet så att den spricker c:a 30 cm efter sidan. Sällan har jag känt mig så skamsen som när jag var tvungen att lämna tillbaka brädan i det skicket. Som tur var är David förstående och det hela går att reparera till ungefär samma pris som bilen, alltså c:a $30.

Några av Davids hemmabyggda brädor. Jag använde den näst längst till höger.

1 kommentar:

Linnéa sa...

fråga om namnet... glöm inte det!