fredag 29 maj 2009

Amerikanskt helgnöje

För att förstå amerikaner och den amerikanska kulturen finns det ett par saker man bör prova på medans man är här. En sådan sak kan vara att leva på snabbmat under en längre period. En annan aktivitet som är typiskt amerikansk är att åka till en gun range och provskjuta vapen, vilket var gårdagens stora nöje.

Med en rabattkupong i hand åkte jag och Mikael till ett ställe i utkanten av stan och efter ett lika snabbt som enkelt sant/falskt-frågeformulär om säkerhet plockade vi ut en Smith & Wesson .22 kaliber och gick till skjutbanan. Efter en kort stund kändes .22:an ganska tråkig och klen, så vi bestämde oss för att byta upp oss. Helst ville vi ha en Magnum .44 (tror det är en sån dirty Harry har, va?) men eftersom de inte hade det fick vi ta en S&W .38, en klassisk sexskjutare med ett jäkla tryck i. Ett rejält grepp krävdes för att hålla revolvern någorlunda stadig. Siluetten på måltavlan never knew what hit him! Tyvärr glömde jag kameran hemma, så jag har inga bilder på det hela.

För ett par dagar sedan bytte jag också upp mig i surfbrädesväg. Onödigt med så kort tid kvar kan tyckas, men eftersom jag bara behövde lägga en väldigt liten slant emellan om jag lämnade in min bräda samtidigt så var det värt det. Den nya brädan är betydligt mindre än den första, vilket gör den mer smidig och lättmanövrerad, men också svårare att hantera. Tyvärr lyckades den, som alla nya prylar, skadas nästan direkt så den är därför på lagning hos David nu. Väldigt rolig leksak i alla fall!

Fick brevröstningsmaterial idag också. Ska bara få två av mina grannar att intyga att jag är jag innan jag kan posta det och hoppas att det kommer fram i tid..

Inga kommentarer: