tisdag 24 mars 2009

Tentor och Sverige

Nu har det varit lite körigt ett tag. Först finals week med två vanliga tentor och en hemtenta och sedan hemresa för besök i Sverige. Nu råkade årets varmaste dag inträffa två dagar innan tentorna, vilket gjorde att min ambitiösa tidsplan som vanligt sprack. Resultatet blev att sista dagen spenderades med att skriva ekonomitenta på förmiddagen för att därefter avverka sju raka timmar manualskrivande angående vad regeringar bör tänka på när man överväger om man ska förhandla med terrorister eller inte. Det är onekligen ovana grejjer jag läser, men väldigt intressanta. Tror att det hela gick rätt så bra iaf.

Den natten fick jag två timmars sömn innan det var dags att gå upp och åka till flygplatsen för hemfärd till Sverige. Planen var att ta igen sömnen på planen (haha), men där gick jag bet. Jag lyckades med nöd och näppe hålla mig vaken till New York för att, enligt planen, kunna sova hela vägen över atlanten. Tyvärr så spelade dygnsrytmen mig ett spratt och jag går fortfarande med halvöppna ögon, såhär fyra dagar senare.

Efter ett par dagars slask var det idag riktigt fint, så jag bestämde mig för att strunta i min krassliga hals och åkte till Bergebo med Marcus för en otroligt fin skidtur. Det är extra härligt med snö när man har haft sommar så länge.

Innan jag åkte hem så lyckades min hippiemekaniker äntligen sälja min gamla kvaddade Mazda också. $500 kunde man tydligen få för delarna. Ganska bra tycker jag.

5 kommentarer:

Hans sa...

är du hemma nu?

Jacob sa...

jo, kom hem häromdagen

Linnéa sa...

Börjar det inte bli dags för ett nytt inlägg nu?? :D

Jacob sa...

Tror nästan att du skrev den kommentaren någon sekund efter att jag publicerade senaste inlägget =)

Linnéa sa...

Tja... jag kände på mig att det var dags för ett nytt inlägg se du... ;)